אימון עליות מתח

אימון מתח

אימון מתח נחשב לאחד האימונים הפופולריים והחשובים לחיזוק שרירי הגוף ולפיתוח כוח בשרירים מרכזיים כמו הידיים, שרירי הליבה ושרירי הגב העליון והתחתון.

אימון מתח מחזק את השרירים ונחשב לתרגול מאתגר מאוד שלא דורש שום ציוד כדי לבצע אותן מלבד ציוד פשוט.

עליות מתח מצריכות אימון והתמדה, כמו גם עידוד רב שיאפשר להכניס אותן לשגרת האימונים הקבועה שלכם.

via GIPHY

סוגי עליות מתח

עליות מתח חשובות ביותר לפיתוח של סיבולת שריר, להגדלתו ולהוספת כוח אליו וכן לבניה חכמה של אימון כוח וחוזק הגוף באופן כללי.

לא כולם יוכלו לבצע עליות מתח באופן מיידי.

לכן יש להגדיל את מסת השריר לפני שעושים את עליות המתח הראשונות.

זאת ניתן לעשות על ידי עליות מתח שליליות וחיוביות:

עליות מתח שליליות (negative pull ups):

עליות מתח שליליות מטרתן לחזק את השרירים על ידי בלימת משקל הגוף כאשר הוא בכיוון מטה.

חשוב להקפיד על משך הירידה המדויק ולשמור על הורדה של הגוף בדרך הנכונה הכוללת מספר מינימלי של תנודות.

אם השרירים שלכם כבר מספיק חזקים כדי לבצע את התרגיל בצורה הנכונה,

ניתן להיעזר בכיסא כדי להגדיל את העבודה על השרירים ולהתקדם עם אימון כוח זה.

עליות מתח חיוביות (pull ups):

עליות מתח נחשבות לאימונים כחלק ממשפחת אימון משקל גוף.

עליות מתח חיוביות הן הפוכות מעליות מתח שליליות אך מטרתן זהה וההקפדה על ביצוע התרגיל בצורה הנכונה, חשובה ומשמעותית גם כן.

עליות מתח אלו למעשה הן דרך לשיפור עליות המתח הרגילות ומעניקות את האפשרות לבצע את עליות המתח בהדרגה באופן שתוכלו ליהנות ולבצע עליות מתח בצורה הטובה ביותר.

הרבה מאוד מתאמנים נמנעים מעליות המתח כי זה נראה להם דבר לא אפשרי, אך עם חיזוק השרירים וביצוע עליות מתח שליליות ניתן יהיה לבצע בהדרגה עליות מתח נכונות וטובות.

עליות מתח –  על מה זה עובד?

עליות מתח הן אימונים שנחשבים לחלק ממשפחת אימוני משקל הגוף.

כלומר במקום להשתמש במכשיר שאותו צריך להזיז על ידי חיזוק של השרירים, כאן משקל הגוף הוא המסה העיקרית שפועלת על הגדלת השריר ולכן קל מאוד מבחינה לוגיסטית לבצע את התרגילים הללו.

עליות המתח מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

הכיוון הראשון עובד על היד הקדמית והשני על היד האחורית.

כל כיוון משפר את הסיבולת ואת הכוח של חלק אחר בידיים וכך גם מחזק חלקים שונים בגב.

חשוב מאוד להקפיד על ביצוע התרגילים בצורה נכונה ובעזרת ייעוץ מקצועי בחדר הכושר הניתן בידי מאמנים מוסמכים לכך.

אופן זה יסייע לשימור עליות המתח כחלק משגרת האימונים שלכם.

Tags: , , , , ,