אתלטיקה לשני המינים: גברים ביוגה ונשים במכשירים

אימון אתלטיקה נשמע כמו עסק למקצוענים בלבד, אבל כולנו יכולים להיות אתלטים חובבניים וטובים. בעבר היה מקובל שרק באמצעות אימון בחדר כושר ניתן להשיג את התוצאה המיטבית, אבל התפתחות הספורט הקבוצתי וההבנה שאימוניים בקבוצה מסייעים לשמור על מוטיבציה והנאה, הפכה אותם למלכה האם של האתלטיקה. וגם: אימונים שונים לגברים לנשים.

כשמחפשים ב'גוגל' אתלטיקה, הקישורים הראשונים מפנים לדפים שקשורים בספורטאים מקצועיים כמו יוסיין בולט וקרל לואיס. הרושם שעלול להתקבל הוא שאתלטיקה היא עסק למקצוענים בלבד. חשוב להפריך את המיתוס הזה ולומר את הברור מאליו: מעטים יכולים להיות אתלטים מקצועיים, אבל כולנו יכולים להיות אתלטים חובבניים הנהנים מפעילות ספורטיבית. כל פעילות ספורטיבית תשפר את היכולות שלנו בהתאם לרצינות בה נתאמן. אם אנחנו מעוניינים לשפר את סיבולת לב-הריאה שלנו נתמקד בריצה למרחקים ארוכים, עלייה במדרגות (כמו באירובי מדרגה) ושחייה. אם המטרה שלנו היא עלייה במסת השריר אז הפתרון האידיאלי בשבילנו יהיה בהרמת משקולות. ככל שנגוון את הפעילות הספורטיבית שלנו נרכוש יותר ויותר יכולות אתלטיות וכמובן זה יסייע לנו לשמור על בריאות טובה.

אתלטיקה: הגוף הגברי והגוף הנשי

גברים ונשים נולדים עם מבנה גוף שונה ועם יכולות אתלטיות שונות. לכן זה לא מפתיע שיש הבדל בין אתלטיות גברית לנשית.

גברים

גברים בדרך כלל יעדיפו להגיע לתוצאה שבה הכתפיים מתרחבות ומתנפחות. בשביל להגיע לכתפיים רחבות ניתן לפנות כמובן אל השיטה ה'מסורתית' של הרמת משקולות. אבל בהחלט יש אפשרויות נוספות. אפשרות כזו היא למשל אימון קיקבוקסינג ששם דגש על חיזוק השרירים בידיים וברגליים. ההגנה וההתקפה האינטנסיבית מסייעת גם לשריפת שומנים מוגברת.

האיברים הבאים שבהם נתמקד הם המותניים והבטן. גוף אתלטי מתאפיין במותניים צרים. פעילות כמו TRX יכולה מאוד לסייע לפיתוח שרירי הבטן ולהצרת המותניים. משיכת הרצועות כשהן קשורות לעצם כלשהו משפרת גם את היציבות ורצפת האגן.

והנה הגענו לרגליים: בניגוד למיתוס הרווח, בשביל רגליים שריריות לא די בריצות בלבד. אימון ספינינג מסייע מאוד לשריפת שומנים. מחקרים הראו שדיווש בקצב משתנה שורף פי 3 קלוריות מאשר דיווש בקצב קבוע. גם אימון זומבה עובד על בסיס עיקרון דומה וקשור בקצב המשתנה והלא סדיר של התנועות, עם העלייה בקצב דופק הלב.

נשים

עבור הנשים, אתלטיות באה לידי ביטוי באופן שונה. השאיפה היא לחיזוק הכתפיים ולאו דווקא להרחבה שלהן. פילטיס מכשירים נמצא כיעיל מאוד לשיפור היבט זה. כך למשל באמצעות הפילטיס שעושה שימוש בכדור הפיטבול. שכיבה על הכדור כשכפות הרגליים נוגעות ברצפה, תוך כדי הרמת משקולות מעלה ומטה עד לקו החזה, תסייע מאוד בפיתוח אזור הכתפיים והחזה.

אגן ירכיים עבה מהווה פעמים רבות את ריכוז השומן העיקרי אצל נשים ולכן המטרה העיקרית בעיצוב גוף אתלטי היא להצר אותו. אימון 'פיזי פאוור' הכולל כדורי כוח, משקולות וגומיות מסייע מאוד בחיטוב והצרת אגן הירכיים. בנוסף אימון כזה מסייע להעלאת סיבולת לב-ריאה ולבנייה כללית של השרירים לאורך זמן.

יש כמובן סוגי אתלטיקה המשלבים גוף ונפש. אימון יוגה תורם לרוגע הנפשי ולא פחות מכך גם למתיחת השרירים וליציבה נכונה. אימון פלדנקרייז מסייע לנו ללמוד איך להפיק את מקסימום האנרגיה מתנועות מינימאליות תוך שליטה אישית מרשימה.

חשוב לזכור שלמרות האבחנה בין גברים לנשים, מרבית התרגילים יכולים לסייע לשני המינים. ההבדל בא לידי ביטוי בדרך כלל במינון שונה של זמן ומאמץ שלוקח בחשבון את מבנה הגוף השונה והיכולות השונות.

 

מה תעדיפו?

ב'פיזיקל' יצרנו אימונים המתאימים לרצון של כל אחד ואחת לפתח את הגוף. אימונים מוסדרים הדרגתיים ומגוונים. תוכלו למצוא אצלנו אימונים לעיצוב וחיטוב הגוף כמו קרב מגע ופילטיס מכשירים. אימוני אירובי לשריפת שומנים כמו זומבה וספינינג ואפילו אימונים לחיזוק הגוף והנפש כמו יוגה ופלדנקרייז. מתחילים להרגיש את הקצב? הנה טעימה קטנה של החוגים שלנו.