דיאטה ביום העצמאות ואיך לשמור עליה

יום העצמאות של מדינת ישראל עוד רגע כאן ואין ספק שזו סיבה למסיבה, אבל אנשים רבים שואלים לקראת המועד המשמח הזה מה עושים עם הדיאטה ביום העצמאות – האם ניתן ליהנות מהחג בלי לשבור את הדיאטה? התשובה היא, במילה אחת, כן.

במאמר זה נעניק לכם כמה טיפים פשוטים אבל חשובים, שיעזרו לכם לעבור את החג מבלי לשבור את הדיאטה ביום העצמאות כך שגם אתם תוכלו ליהנות ממנו ללא נקיפות מצפון וללא דאגות מה המשקל יציג למחרת.

פיתה אאוט, צלחת אין

הפיתה, אותו לחם עגול וטעים, הפך להיות בלתי בלתי נפרד מכל אירוע בו עושים על האש. אבל לשומרי הדיאטה הפיתה היא אויב שמכיל לבדו כ-250 קלוריות עוד לפני שניגשנו לחשב את הערך של הבשר, הסלט והרטבים שנלווים לה.

מי שרוצה לשמור על הדיאטה שלו ביום העצמאות ישמור מרחק מהפיתות על מנת להימנע מצריכת קלוריות מיותרות ובמקומן ירכז את הארוחה שלו על הצלחת בלבד.

העדיפו עוף על קבב

ידוע לכולם כי שומן רווי הוא מתכון לצבירת קלוריות רבות בגוף. לכן, כאשר אתם ניגשים למנגל שימו בצלחת (זכרו, לא בפיתה!) בשר שמהווה מקור לחלבון רזה, כלומר עוף או דג. בנוסף לכך, על פי ארגון הבריאות העולמי צריכה מוגזמת שלו עלולה גם לעודד מחלות של לב וכלי דם, אז הנה עוד סיבה לתפוס ממנו מרחק.

אם אתם מבשלים את הבשר בעצמכם יש אפשרות לבקש באיטליז בשר טחון דל שומן, כך שתוכלו בכל זאת לאכול המבורגר או קבב מבלי לפגוע בדיאטה ביום העצמאות. בנוסף, אל תשכחו לא להפריז במלח בעת הבישול, מאחר וגם לצריכה מוגברת שלו יש השלכות שליליות על בריאותכם.

שתו מים בלבד

"מים הם המשקה היחיד לאדם חכם" אמר בזמנו הסופר והמשורר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, ואת הציטוט הזה מומלץ על כל שומר משקל לאמץ לליבו. אמנם זה לא קל, אבל בחג הזה מומלץ לוותר על מיצים ואלכוהול לטובת מים. חסר לכם טעם בפה? אפשר לסחוט פנימה לימון או להוסיף עלי נענע כדי לשדרג את המשקה.

צ'יפס? לא תודה!

הצ'יפס הוא מזון עתיר בקלוריות גם כאשר צורכים אותו בכמויות קטנות, את זה כל אחד כבר אמור לדעת בעל-פה. אך אם אתם בכל זאת רוצים אותו כתוספת לארוחה ניתן לאפות בתנור פרוסות של תפוח אדמה, שמכילות בערך שליש מכמות הקלוריות שמאפיינת את הגרסה המטוגנת והידועה לשמצה. כמובן שגם במקרה זה רצוי לאכול בצורה מתונה ובלי להגזים.

סלט פירות – מלכודת דבש

טעות נפוצה של שומרי משקל היא המחשבה שאפשר לאכול סלטים בלי לדפוק חשבון, לא משנה מה הרכבו. חשוב לזכור שסלט פירות מכיל כמות בלתי מבוטלת של סוכר, ממנו עדיף להימנע. לכן, אל תגזימו עם הפירות וההמלצה באופן כללי היא להעדיף סלט ירקות.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה בנוגע לסוגיית הסלטים היא השאלה האם הסלט מכיל רטבים כלשהם, מאחר וגם הם עלולים להיות עתירי קלוריות. הסתכלו היטב מה הרכב הסלט לפני שאתם אוכלים ממנו, ואם יש לכם ספק אתם יכולים לשאול את המארח מה הוא מכיל.

תזיזו את עצמכם

יום העצמאות של ישראל נחגג בעונת האביב וזו הזדמנות מצויינת לנצל את מזג האוויר הנוח כדי לצאת לטייל בטבע. כך תוכלו לשרוף חלק מהקלוריות שצברתם אחרי הארוחה באמצעות פעילות גופנית.

אין לכם זמן לצאת לטיול ארוך? הנה רעיון שימושי אחר: נצלו את זמן ההמתנה לקראת הארוחה לפעילות גופנית עם האורחים האחרים שמחכים גם הם, לדוגמה משחק כדורגל מאולתר או לצאת להליכה בסביבה הקרובה למקום האירוע. זו דרך מצויינת מצד אחד לשרוף קצת קלוריות ומצד שני לא לשקוע בתחושת שיעמום.

ננצל את ההזדמנות הזו כדי לאחל לכם ולכל בית ישראל יום עצמאות שמח ובהצלחה עם השמירה על הדיאטה!

Tags: , ,