חוג זומבה – שיטה פופולרית ויעילה לאימון וחיטוב הגוף

זומבה, שיטת האימון הגופני המבוססת על ריקוד בניחוח לטיני, נמצאה יעילה מאוד בשריפת קלוריות ולשם חיטוב הגוף. מה זה בדיוק זומבה, היכן שיטה זו הומצאה, ולמי היא מתאימה? מדריך.

כולם זוכרים איך טרנד הזומבה שטף את העולם בעשור הראשון של המאה ה-21. תוך זמן קצר הפכה הזומבה לשיטת אימון פופולרית מאוד, ומאז ועד היום עשרות מיליוני אנשים נהנים מהיתרונות של שיטה זו. אף על פי שלצופה מהצד שיטת האימון הזו נראית יותר כמו ריקוד מאשר פעילות גופנית, היא התגלתה כפעילות אירובית יעילה ביותר, המסייעת בהרזיה.

חוג זומבה

מה זה בדיוק זומבה?

פירוש המילה זומבה הוא לזוז מהר ובכיף. ואכן, אחת המטרות העיקריות של הזומבה היא להפוך את האימון לפעולה כיפית ומהנה, מתוך תפיסה כי אימון מהנה הוא אימון שניתן להתמיד בו. האימון מבוסס על פעילות גופנית אירובית קצבית, המשלבת בין תנועות אירוביות ובין צעדי ריקודים לטיניים שונים, כמו טנגו, פלמנקו, סלסה, צ'ה צ'ה צ'ה ועוד.

הזומבה הומצאה על ידי כוריאוגרף ורקדן קולומביאני, אלברטו (בטו) פרז, עוד בשנות התשעים. לאחר שהיגר אלברטו לארה"ב הוא חבר לשני אמריקאים ויחד הם הקימו חברה שהפיצה את שיטת האימון לכל רחבי העולם באמצעות דיסקים של DVD. כך הפכה הזומבה לשיטת אימון טרנדית ופופולרית.

עיקרי השיטה

אף על פי ששיטת הזומבה מבוססת על ריקוד, מדובר בפעילות אירובית לכל דבר, פעילות שיכולה להיות אינטנסיבית למדי, ולהביא לשריפת כמות לא מבוטלת של קלוריות – בין 500 ל-800 קלוריות באימון של שעה. לכן פעילות הזומבה פופולרית מאוד בקרב נשים המבקשות לרזות.

העובדה כי הפעילות האירובית משולבת עם תנועות ריקוד, הופכת אותה גם לפעילות מחטבת, המפעילה ומחזקת שרירים רבים בגוף, ובכלל זה את שרירי הבטן והאגן, הידיים, הרגליים והישבן. כמו בכל אימון, אימון הזומבה מתחיל בחימום, אך מהר מאוד הקצב עולה ומגיע לעוצמה גבוהה למדי. אך האימון אינו מתבצע כולו בעוצמות גבוהות, אלא נע בין דרגות מאמץ שונות.

יתרונות

מלבד חיטוב הגוף ושריפת שומנים, היתרון המשמעותי ביותר של הזומבה הוא בחיזוק סיבולת לב-ריאה, בדומה לרוב האימונים האירוביים. יתרון נוסף וחשוב לא פחות של שיטת הזומבה טמון בנגישות הרחבה שלה. מדובר בפעילות המשלבת ריקוד, שהופך את הפעילות הגופנית לכיפית ולמהנה, ומסייעת לאנשים להתמיד בפעילות גופנית לאורך זמן. הפעילות מתאימה לכל הגילאים, ואין צורך בהכרח בכושר רב או ביכולת ריקוד מקצועית בשביל לקחת חלק בפעילות.

יחד עם זאת, הזומבה יכולה להביא לפציעות שונות, כמו שחיקה של הגידים ודלקות שרירים. לכן חשוב מאוד להתחיל להתאמן בהדרכתו של מדריך מוסמך ומקצועי, שיבנה עבורכם סרגל מאמץ נכון וידאג שאתם מבצעים את התנועות בצורה נכונה.